Tänään on 26.07.2017 15:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Salama mutta minkälainen?
ViestiLähetetty: 14.05.2014 16:36 
Poissa

Terve!

Voisitteko suositella hyvää salamalaitetta? Juhla/häätilaisuuksiin olen siis salamaa ostamassa silloin kun valovoima ei enään objektiiveissä ei riitä tai kun haluan auringossa tykitellä vastavaloa päin. Millasia kokemuksia on softboxista kun se on salaman kanssa kiinni kamerassa? onko järkeä vai ei? budjetti salamalle on n.300€.

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.06.2014 14:32 
Poissa

Riippuu kenen runko ja mikä malli sulla on käytössä. Jos Nikon niin Nikonin omat salamat on hyviä, mutta vähän kalliita. Hyviä siksi, että automatiikka on todella pätevää, TTL säätää salaman tehoja niin ettei salaman tehoja välttämättä tarvi itse hoitaa ollenkaan ja kamerasta irti olevan salaman ohjaus langattomasti CLS-systeemillä on tosi kätevä monessa tilanteessa. Itse olen käyttänyt SB-600 monen monta vuotta.

Nykyisin käytän myös Yongnuo 560-III -käsisalamaa, kun siinä on sisäänrakennettu radiotriggeri (ei vaadi näköyhteyttä niin kuin Nikonin omien salamoiden CLS-syteemi). Tässä salaman teho pitää tosin säätää käytänössä manuaalisesti, kun ei ole TTL-tukea.

Nikonin salamat n. 300–400 e, Yongnuo 560-III joku alta satasen.

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.10.2016 11:02 
Poissa

ikonder kirjoitti:
Terve!

Voisitteko suositella hyvää salamalaitetta? Juhla/häätilaisuuksiin olen siis salamaa ostamassa silloin kun valovoima ei enään objektiiveissä ei riitä tai kun haluan auringossa tykitellä vastavaloa päin. Millasia kokemuksia on softboxista kun se on salaman kanssa kiinni kamerassa? onko järkeä vai ei? budjetti salamalle on n.300€.

Sen verran voin vinkata, että ei alkuperäistä ainakaan ikinä. Canonin ja Nikonin salamilla hintaa 3-5x enemmän kuin ns. kopiolaitteella. Käytännössä aina identtinen tuote kuitenkin

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]